sábado, 1 de enero de 2011

Bon any 2011!

Aquí a Edinburgh fan un Festival per cap d'any que es diu Edinburgh's Hogmanay i que dura 4 dies. Nosaltres hem anat a dos dels actes que han fet. El primer va ser la Torchlight procession + son et lumiére finale. Aquí us expliquem de què va:

Com es por entendre pel nom és una processó de torxes que recorre unes dues milles de la ciutat fins a arribar a un dels turons més elevats (Calton Hill). Pel mòdic preu de 6 lliures (que es destinaven a una obra caritativa) podies comprar una torxa o sinò fer com nosaltres, anar a mirar i a fer fotos. Amb tot plegat (25.000 persones) era bastant espectacular veure com avançava la gran filera de gent pel centre de la ciutat, per on normalment hi ha tot de cotxes.






I què passa quan està a punt d'acabar-se la torxa i no vols cremar-te la mà? No hi ha problema. Aquí ho tenen tot pensat:



Caminant, caminant... vam arribar a Calton Hill. Allà, amb vistes sobre tota la ciutat, ens vam reunir tots i ens vam aplegar per veure com calaven foc a un vaixell de mentida (a l'estil falles):


I com a traca final, els focs artificials. Amb la cançó de fons de "Fire With Fire" (Scissor Sisters) van començar a il·luminar-se el cel:




En resum: ens va agradar bastant. Va ser un bon lloc, un bon moment (el temps donava una treba: estàvem al voltant dels 6ª C) i amb tota la gent i les torxes al voltant no feia gens de fred.






1 comentario:

  1. Hola Albert i Núria!

    Em dic Sergi Llorente, i primer de tot us felicito pel blog! He buscat al google "treball edinburgh", i sortiu els primers!

    La qüestió és que jo i un amic volem fer imminentment una escapada allà dalt per quedar-nos-hi aproximadament un any, així que m'he llegit bona part del vostre blog ja que hi teniu molt bona informació de primera mà! Tot i així, i si no us fa res, m'agradaria fer-vos alguna consulta via mail (sobretot em fa patir el tema feina). Si us va bé, em podeu enviar un mail a la meva direcció "sergillorente88@gmail.com" i ens diem alguna cosa.

    Us estaríem molt i molt agraïts, i si aconseguim traspassar un fuet per la frontera, us el farem arribar!

    ResponderEliminar