lunes, 21 de febrero de 2011

Stirling

Few days ago vam anar a visitar Stirling, que és una ciutat que està a una hora de camí. El dia no acompanyava gaire i hi havia molta boira. Primer de tot vam anar al monument de William Wallace (el protagonista de Braveheart); una torre en memòria d'un personatge històric molt important aquí. Amb un bus gratuït vam arribar fins a l'entrada de la torre -i ja només ens quedaven els 246 graons d'escala de cargol. A mida que anaves pujant, et trobaves sales on t'explicaven la història i podies veure peces úniques; com la espasa de més d'un metre i mig de longitud.

Al arribar a dalt de tot hi havia com una mena de terrat amb vistes 360 graus. La boira no ens deixava arribar a veure l'horitzó i com feia fred vam baixar de seguida.

Després vam anar camí cap al centre buscant un restaurant per dinar i no trobàvem el carrer. Unes dones molt amables ens van veure perduts i es van prestar a donar-nos un cop de mà. Com sempre, aquí la gent és super amable i servicial. Després d'un malentès al restarant, vam acabar trigant més d'un hora en dinar i com que aquí tot tanca massa d'hora (màxim a les 17h) no vam tenir temps de fer tot el que volíem. Quan vam acabar de dinar vam anar a l'esglèsia, que tancaven a les 16h. Però per sorpresa nostra, al arribar a dos quarts de tres, ja estava tancada.

Llavors vam visitar un cementiri que hi havia aprop i vam fer una volta pel centre de la ciutat, mirant moltes botigues i aparadors.

Per últim, ens vam apropar a veure el castell per fora quan ja s'estava fent de nit. Cap a les 18h sense res més a fer vam decidir anar cap a casa.

A la guía comparen Stirling amb Edinburgh com ciutats medievals amb punts d'assemblança com el castell que impera des d'adalt, però a nosaltres ens va semblar que Edinburgh és una ciutat amb més encant i amb molta més vida que no pas Stirling. Stirling ens va semblar molt petit: està molt bé per visitar-ho però per viure ens quedem amb Edinburgh; aquí pots trobar coses a fer cada dia!